De Omgevingsapp is een tool gericht op interactie met de omgeving. Het is belangrijk dat zo veel mogelijk belanghebbenden jouw project volgen. Hoe zorg je ervoor dat dit gebeurt? In dit artikel geven we jou een aantal tips om meer volgers te realiseren.

Het communicatieproces met bewoners start vaak met de eerste bewonersbrief. Dit is een ideaal moment om aan te geven dat de communicatie over het project via de Omgevingsapp loopt. Het biedt ook een unieke kans om uit te leggen waarom de Omgevingsapp ingezet wordt. Wanneer je het logo van de Omgevingsapp in de bewonersbrief gebruikt, herkennen bewoners dit als de communicatietool van het project. Ook raden wij aan om de QR-codes te plaatsen, zodat de lezer direct de app kan downloaden in de Playstore of Applestore.

Het promoten de Omgevingsapp helpt bij het creëren van meer volgers. Wanneer je de Omgevingsapp via eigen sociale media kanalen bekend maakt, zorgt dit voor meer volgers in de app en zo meer interactie met de omgeving. Je kan kanalen gebruiken zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.

Het ophangen van een bouwhekbanner vlakbij het project is ook zeer effectief als promotie. Op de banner promoot u met tekst en afbeeldingen de Omgevingsapp. Uit ervaring weten wij dat dit de omwonenden nieuwsgierig maakt en ertoe zet de app te downloaden. Het is wel van belang dat je een opvallende bouwhekbanner ophangt. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Ons grafische zusterbedrijf House of Visual Design maakt ze in alle soorten en maten: https://houseofvisualdesign.nl/

Wanneer de belanghebbenden uw project in de app eenmaal volgen, is het belangrijk dat je ze regelmatig triggert om te kijken. Een pushmelding is hier het ideale hulpmiddel voor. De volgers ontvangen een melding op hun telefoon en bekijken je bericht. Het lijkt verleidelijk om aan elk bericht een pushmelding te koppelen, maar het risico is dat de melding dan zijn kracht verliest. Een pushmelding helpt als je de functie niet te vaak gebruikt.

De tijdlijnfunctie in de Omgevingsapp is de meest gebruikte functie, het is het eerste dat de gebruiker ziet. De tijdlijn is geschikt voor het delen van belangrijke informatie, de ontwikkelingen van het project en calamiteiten. Onze tip om mensen meer aan de Omgevingsapp te binden? Post een luchtig bericht op de tijdlijn. Volgers krijgen vaak een leukere associatie met het project en het maakt je aanpak persoonlijker.